Ćwiczenia na brzuch

Ćwiczenia na brzuchPłaski brzuch to marzenie i cel wielu kobiet, a przysłowiowy sześciopak to jest to czego pragną panowie. Aby mieć wszechstronnie umięśniony brzuch trzeba zadbać o wszystkie mięsnie brzucha: proste, poprzeczne i skośne. Regularne treningi (nawet 4-5 razy w tygodniu) trzeba podeprzeć odpowiednią dietą. Mięsnie brzucha są specyficzną partia, która nie wymaga długiego czasu na regenerację, dlatego możliwa jest tak duża intensywność. Widoczne efekty mogą przyjść już po 2-3 tygodniach. Najlepszymi ćwiczeniami na brzuch wcale nie są plany treningowe jak aerobowa 6 Waidera. Jest wiele ćwiczeń na każdą z partii mięśni brzucha. Dobry plan powinien uwzględniać ćwiczenia angażujące po kolei każde z nich. W zależności od możliwości i czasu cykl może trwać od 8 do 20-25 minut. Ważna jest jakość wykonywanych ćwiczeń, a nie ilość serii i powtórzeń. Najprostszy 3 elementowy zestaw to na przykład: 1. Przyciąganie kolan do klatki piersiowej (w zwisie lub leżeniu), 2. skłony tułowia nogami w górze, 3. unoszenie miednicy w leżeniu bocznym