Ćwiczenia na redukcję

Ćwiczenia na redukcjęW okresie treningu na redukcję bardzo ważna jest dieta. Przed przystąpieniem do tego etapu należy wziąć pod uwagę deficyt kaloryczny, który nie powinien być za wysoki. Dobrze zaplanowana redukcja to utrata około 1% wagi. Planując ćwiczenia na redukcję trzeba także wiedzieć, że wiąże się on także z spadkiem masy mięśniowej. Najlepszym treningiem, który pozwoli spalić podskórna tkankę tłuszczową są ćwiczenia o wysokiej intensywności takie jak HIIT (High Intensity Interval Training). To rodzaj ćwiczeń anaerobowych, które poza spalaniem tkanki tłuszczowej pozwalają na poprawę wytrzymałości. Trening interwałowy jest krótki, lecz bardzo intensywny. Co warte podkreślenia deficyt tlenowy po treningu sprawia, że organizm gubi kalorie jeszcze długo po wyjściu z siłowni. Inną strategią treningu na redukcję jest trening siłowy z dużymi ciężarami. Podnosząc duże i skrajnie duże ciężary zachowujemy siłę wypracowana wcześniej, a masę mięśniową. trening obwodowy z wykorzystaniem dużych ciężarów i małej liczby powtórzeń ( od 6 do 8) to także dobry spsob na trening na redukcje.