Rola węglowodanów w diecie sportowcy.

Rola węglowodanów w diecie sportowcy.Ze względu na fakt, iż węglowodany kojarzą się z cukrem, czyli słodyczami, unikają ich osoby dbające o linię. Niemniej jednak należy pamiętać, że stanowią jedne z najważniejszych składników diety, gdyż są podstawowym źródłem energii, a ich brak w codziennych posiłkach powoduje spadek wydolności organizmu. Węglowodany pozwalają na prawidłową przemianę tłuszczów i białka. Obok innych składników, takich jak: białka, minerały i witaminy, węglowodany stanowią postawę codziennej diety. W życiu sportowców ważną rolę odgrywają węglowodany proste, które zapewniają dużo energii na cały trening i utrzymują odpowiedni poziom cukru we krwi. Niemniej jednak najlepiej jest spożywać cukry złożone, które zapewniają jeszcze więcej energii. Ponadto węglowodany są lekko strawne, szybko przyswajane przez organizm. Również dostępność produktów z węglowodanami jest niezwykle duża, gdyż znajdują się w: pieczywie pełnoziarnistym, zbożach, warzywach strączkowych oraz owocach. Zwykle zaleca się unikanie cukrów prostych, dlatego też z codziennej diety warto wyeliminować słodycze.